julstämning ???

Jag har verkligen noll jävla julkänslor, och julstämningen här hemma är pinsamt dålig. Mamma är rabiat av julstress och gormar och skäller på allt. Förlåt så jävla mycket för att du fräser åt mig och jag fräser tillbaka. Men då blir det ett jävla liv och då är det lika bra att gå ut med hunden eller stänga in sig eller vad fan som helst, bara jag slipper dig.

Det känns verkligen inte som att det är jul, inte nånstans. Jag vill ha en normal familj, men flera syskon, lyckliga föräldrar som fortfarande bor tillsammans och kan umgås utan att vara otrevliga och dryga. En familj där man inte behöver väcka sin mamma klockan 6 varje kväll för att hon har somnat till. How about en mamma som inte blir arg så fort man råkar göra fel, eller kanske väcker henne för många gånger för att man råkar bli lite deprimerad av att se den enda föräldern man för tillfället har, ligga och sova i soffan för att hon håller på gå in i väggen? Det är inte mitt fel att min mamma stressar tills hon gråter blod, eller att hon måste gå upp klockan halv 5 varje morgon för att hinna gå ut med hunden och dricka kaffe innan hon väcker Sofia och går till jobbet. Det är väl inte mitt fel att hon skaffade en jävla hund som jag inte ens ville ha, som hon visste skulle ta jättemycket tid och hon stressar sönder för att hinna gå ut med?

Jag vill fira jul med en normal familj, utan psykbryt och utan all jävla stress. En familj som börjar i tid, som tar sig tid att pynta och göra fint, istället för att bara stressa tills ögonen blöder i sista sekunden. Kan man byta familj, som i Synsam-reklamen, som gick för ett par år sedan? Gå till kommunen, förklara läget och få sätta sig ner med en katalog med familjer att välja mellan. Det vore nåt, va?

Det enda som påminner mig om att det är jul är granen som för första gången på 10 år faktiskt är fint pyntad, och all julmat i kylskåpet.
Jag vill inte ens tänka på vad mamma kommer vara stressad imorgon.

kommentarer
Postat av: Unna.

förstår precis. här är det första året som ingen fått några rejäla utbrott annars brukar det vara kaos. och det är bara för att pappa jobbade iår istället för att drälla omkring och jag gjorde julgodiset och en massa annat. men usch, det är så jobbigt. du kan komma och fira här? <3 vi har en rosa julgran av plast :D

2008-12-23 @ 21:43:32
URL: http://omodernsomjag.blogg.se/

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: