produktiv

Jag har vart ganska produktiv idag faktiskt, tycker jag.
Vaknade med klåda överallt, trött och död och ville egentligen inte åka iväg. Men vi släpade oss in till stan med tåget från Handen, och träffade pappa utanför en restaurang vid centralen. Jag började nästan grina när jag såg honom stå och vänta, jag känner mig som världens mest värdelösa anhörig, jag har inte ens ork att sakna min egen pappa som kommer vara borta i ungefär ett halvår till. Fyfan.
Pappas "sambo" Chico hade nån restaurang där så vi ät jävla mysko kinamat till frukost/lunch. Nånting som såg ut som små vita bollar i grå sås, ungefär samma konsistens som snor. Jättesött bröd, och gissa vad jag har ätit? MANET. Klå det. Den var som strimlad och såg ut som dallrande pasta, fast genomskinlig. Smakade sesamfrö och slem, bara halkade ner i halsen.
Man lär sig ju nåt nytt varje dag, och idag lärde jag mig hur belgisk choklad och maneter smakar.


I alla fall så gick vi runt och kollade på kläder, pappa var snäll och betalade massor åt mig. Tack pappa. Det var min och Sofias julklapp, att han betalade allt. Köpte en skjorta, tights och en sjal. Grått alltihop, hela jag går i gråskala. Min naturliga hårfärg är för helvete gråblond. Senare mötte vi Malin och Frank vid Västerlånggatan, och gick runt ett tag innan jag och Malin drog iväg på bio, andra dagen i rad för mig.

Såg Vi hade i alla fall tur med vädret - igen. Svenska filmer när dem är som bäst, underbar haha. Åkte hem till Malin sen och såg på Sunes Jul igen.

"DET HÄR SKA JAG PRATA MED FACKET OM!"


kommentarer

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: