bakom rubrikerna

Hej jag vart inte klar med läsloggen igår och inte idag heller. WOHO I SUCK BIG TIME.

I alla fall. Min klass var på studiebesök idag på Bakom Rubrikerna på DN/Expressen. Det var väl kul för att vara ett studiebesök, vi fick formge tidningssidor och så fick vi en massa gratissaker. Jag plockade på mig en Expressen, filmerna Chocolat (<3) och Vuxna människor och en Mediapocket för 2006, såg jag nu. Det är snyggt.

(Och vet ni vad som är fett coolt? Min pappa känner regissören Lasse Hallströms son. Sug på den du.)

Jag fick fett med ångest över att plugga vidare och så när vi var där. Jag vill helst bara börja jobba direkt, men vad kan man få för bra jobb med bara tre års gymnasieutbildning i bakfickan? Vet inte ens om jag vill jobba inom media. Formgivning, som redigerare håller på med, verkar visserligen kul och så men jag vet inte. Och jag fasar för Rörlig Bild-lektionerna, stå framför eller bakom kameran liksom. Usch.
Jag är sjukt skoltrött och vill liksom inte gå ännu en lång utbildning "bara" för att få ett bra jobb, men samtidigt så tänker jag tvärt emot. Att det vore bra att plugga vidare, och kanske ta en del extrajobb. Jag skulle kunna jobba på ICA eller ett café eller en tobaksaffär eller vad som helst, jag vill tjäna pengar och kanske få lite arbetserfarenhet på köpet. Det vore trevligt.
Ibland vill jag bara hoppa av skolan. Seriöst, allt skiter sig. Min engelskalärare ger inga tydliga svar på vilka uppgifter man ska göra och jag har skolkat så jag har missat en hel del också. Och så datakunskapen. Jag vet fortfarande inte vad jag ska skriva på de två sista sidorna. Jag tänker inte ens skriva vad mamma tyckte jag kunde skriva under rubriken "Min familj" men känner du mig så kanske du kan gissa. WOHO det tänker jag verkligen berätta för hela klassen.
Jag funderar på att lägga in fler foton som jag har tagit, men det har jag redan en sida med. Det kanske blir för mycket med flera såna sidor? Hjälp mig, skriv vad du tycker jag ska ha med <3

kommentarer
Postat av: MG

In med bilder vafan. när någon frågar mig om min familj får dom ett knytnävsslag. not men hehe

2008-11-27 @ 21:33:46
URL: http://chimaka.blogg.se/

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: