hem?


Pappa kommer hem i helgen ändå. Jag orkar inte, men ibland så vill jag ändå. Jag vet fan inte vad jag vill. Jag klarar mig utmärkt utan honom, men grejen är den att jag vet att han saknar mig och Sofia sjukt mycket, så han skulle bli så grymt ledsen om jag dissade det här, nu när han är hemma en, eller om det till och med var två, nätter.
Ibland saknar jag honom jättemycket. Jag saknar huset, jag saknar mitt fula småbarnsrum, jag saknar att alltid ha chips på köksbänken (ytligt, jag vet), och jag saknar hans köttfärssås. Jag saknar pappa när han sitter i soffan och glor på tv hela dagarna, även om flera delar skulle kunna utelämnas, till exempel vinflaskan på bordet eller ölburken i handen. Och de vidriga nötterna som gör att det luktar gamla fötter i vardagsrummet.

Velvet Goldmine kom i brevlådan idag.

kommentarer

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: