Totoro

Köpte Totoro på DVD idag, och jag har nog aldrig blivit så besviken över en svensk översättning. Seriöst, verkligen skitdåliga röster. Tråkiga, monotona, massor av repliker och skratt osv borttagna, och allt verkar liksom.. stressat. Som att översättarna bara gjort dubbningen i förbifarten. Usch. Tur att japanska originalversionen fanns med, annars vet jag inte vad jag hade gjort. Vill ha tillbaka min tv1000-översättning... Men på nåt jävla sätt har jag lyckats spela över den eller något, för det är bara helt svart genom hela bandet. Jag älskade dom hysteriskt dåliga rösterna, men de nya är ännu sämre och herregud.
Inte för att nån bryr sig, men det är ändå bara massa skit i min blogg så varför inte lägga till lite mer.

Åh och sådär lite by the way kan jag ju berätta att jag beställde Velvet Goldmine på dvd igår! <3

kommentarer

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: