julstjärnor

Fotolektion nu, känns lite ovärt att släpa med sig både kameran och datorn när jag antagligen inte ens kommer kunna ta all bilder då vädret är så jävla värdelöst. Vaknade, drog upp persiennern och såg att det var helt jävla kolsvart ute. Jag vill ha sommar, värme och ljus. Alternativt massor av snö, så pass mycket att man måste kämpa för att ens kunna ta sig till bussen.
Mamma och Christian var nere i källaren och hämtade upp en massa lådor med julsaker igår, och visst börjar dom tjafsa direkt för att mamma inte kan hitta dom satans kontakterna till alla våra fula julstjärnor. Jag har inte ens fyllt år än, det är inte ens december än, och mamma har redan börjat sätta upp julgrejer. Jag har ingen aning om vad vi ska göra i jul, antagligen precis som förra året. Men, trots att jag inte kan göra något åt saken, så får jag skuldkänslor för att pappa inte kan fira med oss. Jag hatar att fira jul med honom eftersom han inte kan hålla sig nykter nog länge, men herregud. Det är min pappa, och trots att han inte vet hur man fixar sig ett normalt liv så vill jag att han ska få vara med oss.

kommentarer

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: