vaccinerad


Sitter i mitt rum bland stök och bök med huvudvärk och absolut noll ork att göra nånting alls, skriver bara lite slött på min engelskaläslogg som skulle in i måndags (tjoho).
Vaccinerade mig i alla fall idag, mot svinis. Jag var faktiskt jätterädd för att bli sjuk efteråt och så och ville egentligen inte ta den, jag gjorde det mest bara för att Sofia och Mamma skulle. Så nu sitter jag här med dunkande huvud, röksug och så ont i vänster överarm att jag inte ens orkar röra på den. Sprutan gjorde dessutom mycket ondare än en vanlig spruta eller typ ett blodprov. Sen var min mycket större än Sofias, tack så himla mycket. Såg monstruös ut.
Har otroligt mycket att göra i skolan, fattar inte. Känns dessutom som att jag missat jättemycket, men det tror jag väl inte att jag har, eller? Bara lite i engelskan och psykologin. Psykologin är för övrigt jättetråkig, får se om jag ens lyckas fixa ett godkänt, det jag läser går liksom inte in i huvudet, helt värdelöst.

Var i stan med Anna, Jossan och Malin igår också, tittade i lite roliga affärer på söder och hade jättemysigt. Vi var inne på East street tattoo eller vad det heter också, för att låna toaletten (haha).
Sa till mamma när jag kom hem att jag kanske skulle vilja töja ena örat. Då jävlar vatr det liv! "Nej vet du vad herregud åh gud sladdriga öron osv osv fult och blä och usch". Så ja, vill jag göra det får jag väl vänta ett tag. Har i alla fall sagt till henne att jag önskar mig minsann ett hål i läppen i julklapp. "Ja vi får väl se, måste prata med pappa han kommer inte gilla det gnäll gnäll". Och om pappa får bestämma så ska jag gärna gå i overol (hur fan stavas det? Overål? Overall kanske?) och vantarna fastknäppta i ärmarna och aldrig nånsin göra nåt så syndigt som att träffa killar eller vilja pierca mig. Så får han bestämma så blir det ingenting, men jag tror faktiskt inte mamma bryr sig så himla mycket om vad han tycker, det var nog bara nånting hon sa för själva sakens skull.

Jag ska förresten börja med en ny kurs i skolan på torsdag (grattis till mig som kommer få ännu mer att göra), som börjar 13.50 och håller på till - håll andan nu - 16.20. Herregud? Visserligen tror jag det är en rätt kul kurs, Information och layout med en av mina favoritlärare, men detta innebär alltså att jag inte kommer komma hem förrän FEM på torsdagar!?
Nu ska jag fortsätta skriva om Robert Langdons bravader.


kommentarer
Postat av: frida

Funderar också på att ta den där sprutan, kanske vore rätt bra.

2009-11-09 @ 19:00:45
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Ordbajsa här:

Namn:
Hej gullet, kommer du hit ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Här kan du skrika och gorma bäst du vill: